Łącząc system do zarządzania komunikacją z Salesforce CRM możesz zdecydowanie ułatwić pracę Twoim zespołom handlowym i obsługowym, co przełoży się na ich bardziej wydajną pracę. Zobacz, co jeszcze da Ci integracja Click2Dial CTI for Salesforce.

Czym jest CTI?

Nie wdając się w techniczne szczegóły, Computer Telephony Integration – CTI – umożliwia nawiązywanie połączeń telefonicznych (przychodzących i wychodzących) bezpośrednio z danej aplikacji.

Czyli na przykład CRMu, takiego jak Salesforce.

Często w uproszczeniu nazywane jest click-to-call (c2c – kliknij by zadzwonić), jest to jednak znaczne zawężenie ich możliwości.

CTI dla Salesforce – jak to działa

Dla handlowca-użytkownika Salesforce’a, CTI objawia się jako przycisk „zadzwoń” obok numeru telefonu w oknie rekordu. Wystarczy kliknąć, a zintegrowany softphone/webphone automatycznie wybierze numer i zadzwoni.

  • Proste i skuteczne – handlowiec oszczędza czas i zmniejsza ryzyko błędu.
  • To co jest „pod spodem, cała warstwa logiczna i telekomunikacyjna, go nie obchodzą.
  • Liczą się tylko wygoda i zwiększenie wydajności.
  • Korzyści na tyle znaczące, że wiele rozwiązań CTI na nich poprzestaje.
  • Oznacza to, że są w zasadzie rozwiązaniami click-to-call i nic więcej z nich

A jeżeli potrzebujesz czegoś więcej?

Odpowiedz sobie na te pytania:

    Czy wiesz, co się dzieje z przychodzącymi leadami?
    Ile czasu handlowcy tracą na wpisywanie leadów do CRMu?
    Po jakim czasie oddzwaniają do leadów pozyskanych z internetu?
    Ile z nich tracą, bo dzwonią za wolno?
    Jak często mylą się przy wybieraniu numeru telefonu, a ile czasu tracą na błędne numery i poczty głosowe?
    Ile razy handlowcy rozmawiali z klientem? Co z tego wynikło?
    Masz w raportach każdy kontakt telefoniczny, mailowy, czatowy?

„Prawdziwe” rozwiązania CTI rozszerzają Salesforce’a o znacznie więcej, niż tylko możliwości dzwonienia.

Zapisują wszelkie statystyki i parametry rozmów, nagrywają same rozmowy, po nieudanych połączeniach automatycznie oddzwaniają – a wszystko to możesz wyświetlić w formie raportów i zestawień, które następnie przeanalizujesz i odpowiesz na powyższe pytania.

  1. Od razu widzisz całą historię interakcji z leadem, od pozyskania, przez kwalifikację, po sprzedaż i upsell.
  2. Nie dość, że system zapisał czas telefonu, to jeszcze nagrał całą rozmowę. Możesz jej użyć do ulepszenia prezentacji handlowej, jako dowód w sprawach spornych, albo jako materiał szkoleniowy.
  3. Salesforce zapisuje czas wprowadzenia leada, a CTI – czas nawiązania rozmowy. Od razu wiesz, jak długo potencjalny klient musiał czekać na kontakt.
  4. Dzięki powiązaniu ze sobą informacji z raportów i wyników rozmów z leadami dowiesz się, jaki wpływ ma czas reakcji handlowca na konwersję.
  5. System CTI to więcej niż tylko telefon. Zintegrujesz w nim komunikację z wszystkich kanałów – emailie, czatów, SMSów – i zapisywać ją w formie pełnej historii interakcji z danym leadem/klientem.

I to niezależnie od tego czy jest to komunikacja przychodząca czy wychodząca. Wszystko dzieje się automatycznie, bez potrzeby wpisywania ręcznie czegokolwiek.